Now The US government has confiscated websites linked to Iranian government propaganda 30 Web Domains Shutdown

The US government has confiscated websites linked to Iranian government propaganda

The U.S. Department of Justice on Tuesday moved to seize more than 30 web domains linked to Iranian state media, as U.S. officials continue their efforts to counter what they say is a source of tension between the two countries. There is Iranian propaganda when it comes to promoting.

A notice was published on Tuesday in several domains used by the English-language Press TV, an Iranian state news channel, stating that they had been taken down by US authorities. Websites for Al-Alam TV, another Iranian-owned news channel broadcasting in Arabic, and websites for Imam Masirah, a Beirut-based shop that serves as a mouthpiece for an Iranian allied rebel group in Yemen, Such notices posted

US government has confiscated press tv website
US government has confiscated press tv website

The Justice Department’s move comes amid critical talks between Iran and the United States over the restoration of the 2015 nuclear deal, and Iran’s new president-elect, Ibrahim Rais, a day after the United States took a hard line. The possibility of a later meeting has been ruled out. With President Biden and announcing that he will not discuss his country’s ballistic missile program.

The US government did not have an immediate response from the Iranian government.

Also read: Now The United States may be ‘behind’ in the G7

According to a person familiar with the matter, the websites were targeted for distribution of propaganda, which was done on condition of anonymity because the relevant court documents related to the US government’s action had not yet been made public.

Press TV and Al-Alam are owned by the official Islamic Republic of Iran Broadcasting, or IRIB, and contain material that often reflects the views of more hardline factions led by Iran. In recent weeks, Press TV has reported on the nuclear talks between Iran and the world powers in Vienna and several exclusive interviews broadcast with Tehran’s lead negotiator in large-scale talks.

The site, which remained accessible from some locations on Tuesday, carried a breaking news story calling the visits “an integrated action.” The report, which is often critical of US foreign policy, “has been the subject of repeated censorship on a number of fronts, including Google and its services, as well as Twitter and Instagram.”

Al-Alam, who was partially accessible, ran a brief statement claiming that his website had been blocked, a move he said violated “freedom of public opinion.”

Last year, federal prosecutors in the U.S. seized more than 100 domain names that officials say the Iranian government illegally uses to participate in a “global disability campaign.”

Court documents filed in the case say the domains were used by Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps. The four sites captured in the operation were intended to be real newsletters. The U.S. government says some of the seized sites, in violation of foreign agent registration laws, spread Iranian propaganda in hopes of influencing U.S. policy, while others carry out Iranian propaganda in other countries.

U.S. officials say the sites also violated U.S. sanctions against both the Iranian government and the IRGC.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *